2010. február 11., csütörtök

Hasznosság érzése




A hasznosság érzése nagyon jó dolog. Az emberek keresnek, kérik a segítségedet. Ha tudsz segíteni, az mindig olyan jó érzés. Olyan is előfordul, hogy senki nem látja az áltlad befektetett munkát, de Te tudod, hogy amit teszel szükséges, jó és hasznára válik valahol valakinek. Én hasznosnak érzem magam, s ez a jövőmre is jó hatással van.

Nagyon sok idősödő ember a "haszontalanság" érzésével szembesül. Nem jó már semmire, nincs Rá szüksége senkinek. Ilyenkor vesznek magukhoz kiskutyát, kismacskát, hogy legyen kiről gondoskodni.

A hindu kultúrában ez az érzés nem létezik, ha vallásos vagy. Hisz ott, szemben a kereszténységgel, lehet az Urakat szolgálni életkortól, nemtől, bőrszíntől függetlenül. A vallásos személyek Isten különböző megjelenési formáinak murtijait (szobrait) tartják otthonukban, templommá téve ezzel a helyet, ahol élnek, s nap mint nap ételt, italt ajánlanak nekik. Én Gaura-Nitai murtival vagyok itt lefotózva :-)

Különösen szerencsés vagy, ha otthonod templom, s emelett az élet más területein is megtalálod a lehetőséget, hogy hasznossá válhass.

Manapság, amikor családok hullanak szét, és irígység határozza meg az emberek életét, büszke vagyok arra, ami körülöttem van. Büszkeségem hálával vegyes, hisz nem csak rajtam múlott.














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése