2009. november 29., vasárnap

Advent



Szeretem a Karácsonyt. Szeretem a karácsonyi előkészületeket. Nálam ez az Advent-tel kezdődik. Nem vagyok ugyan igazi keresztény, a kereszténység több eleme nem felel meg az én világnézetemnek, de szokásai nagyon szépek. Meglátásom szerint Jézus egy nagyon tiszta ember volt, aki hírdette az embereknek a megfelelő életvitelt, szeretetet, jóságot. A Karácsony a kedvencem. Az első adventi gyertya meggyújtásával kezdetét veszi a várakozás, Krisztus születését várja a keresztény ember. Sajnos ezt ma már van aki nem is tudja, csak rohangál megvenni a szeretetet kilószámra, karácsonyi ajándék formájában.
Nos nálunk ez nem így működik. Nem a vásárlás a lényeg.

Ma elkezdődött a Karácsonyhoz kötődő számtalan tevékenységünk egyike. Elsőként elkészítettük az adventi koszorút, ami 4 gyertyája a karácsonyi előtti 4 hetet jelképezi. Soha nem veszem készen. Mindig magunknak gyártjuk. Most a appalink felújításának jegyében fekete-fehér lett a hangsúlyos, kiegészítve néhány leddel. A fotón még nincs meggyújtva a gyertya, ezt majd a meghitt vacsora közben tesszük meg.

A másik nagyon kedves tevékenység a karácsonyi sütemények készítése. Már ilyenkor meg lehet sütni a mézest, ami illatával belengi az egész házat, s idézi a Karácsony hangulatát. Cukrász ugyan nem vagyok, de igyekeztünk Fiammal a lehető legügyesebben elkészíteni a fotón látható szépségeket. Komoly segítségem volt Ő a konyhában. Meggyúrta, kiszaggatta a tésztákat, én pedig csak pakolgattam a sütőbe... Hát ilyen lett! És persze nagyon finom!!! :-D






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése