2011. április 24., vasárnap

Hála Levendulalánynak


Nem véletlenül találtam rá a blogodra. Mivel én nem vagyok freeblog felhasználó, ezért úgy tűnik nem tudok Neked kommentet írni. E-mail címed nem nyilvános, ezért csak így próbálok üzenni Neked.

Magam is zsíros hajjal küzdök, s épp erre kerestem a megoldást, amikor rátaláltam blogodra.  Egyetértek Veled a kozmatikai szerek gyártók és forgalmazók tekintetében, testünknek egészségtelen termékekkel árasztják el a piacot, s a buta ember még sokat is kifizet érte, ha megfelelő a márkanév mögötti marketing.

Ezt inkább nem is részletezem... :-(

Háztartásunkban igyekszünk környezetbarát módon élni, 6 kukánk is van ;-)
Kisfiunk 3 éves volt, amikor egyik barátunknál megkérdezte: Hol van itt a papiros kuka? Csodálkozott, hogy minden szemét egy edénybe kerül.

Jó ideje mosódióval mosok, ecettel takarítom a fürdőszobát. Teljes hatékonysággal.

Visszatérve Levendulalányra, miután rátaláltam blogjára, magam is elkezdtem a sampon nélküli hajmosást.
Már 8. hete nem használok sampont. Helyette mosódiót főzök, s annak a levét öntöm a hajamra. Nagyon szeretem az aloe verát, sok jó tulajdonsága van. Limonádéba is teszem. Fogok tehát egy aloe levelet, beleteszem a mosódió főzetbe, majd kézi mixerrel összeforgatom. Ennek eredményeképpen a mosódió leve habossá válik. Ezzel mosok hajat. A végén pedig ecetes vízzel leöntöm.

8 hét után elmondhatom a következőket:

Senki ne várja, hogy rögtön az első mosás után eltűnik a zsír. Az én hajam fogása kissé viaszos hatású - de nem zsíros - mosás után. 1 héten 2x futok, amikor a fejbőröm is nagyon megizzad. Ezért futás után mindig megmosom. Ez tehát heti 2 hajmosást jelent. Azzal szemben, hogy a végén már naponta meg kellett mossam a hajamat, mert ha reggel megmostam, estére szó szerint cseppekben állt a zsír a fejemen :-(

Ezzel a módszerrel a fejbőröm nem lesz egyik napról a másikra zsíros. Nem mondom, hogy a hajam csodálatosan száll, fényes, de a fejbőröm rendben van. Várom, amit Levendulalány is emleget, hogy a haj öntisztulási folyamata beindul. Komfortérzetem mindenesetre sokkal jobb. Tudom, hogy nem kenek mindenféle káros anyagot a fejemre, a zsíros hatás elmúlt, heti 2 hajmosás pedig nekem maga a kánaán a heti 7-tel szemben!

Ezen felbuzdúlva arcomat se mosom szappannal, hanem ugyanazzal a főzettel, amivel a hajamat. Hogy ne pazaroljam, kicsi szivacsra öntve dörzsölöm vele át a bőrömet. Arcom is nagyon zsíros volt, ez is sokkal alábbhagyott. (Természetesen itt az ecetes öblítés elmarad.) Többen megjegyezték, milyen szép a  bőröm. (Sajnos nem vagyok az a tipikus bababőrű)

Egy biztos. Soha többet nem veszek ilyen-olyan drága, reklámozott sampont, ami tele van mindenféle kétes anyaggal.

Levendulalány már fél éve nem használ sampont. Én ugyan még csak a 8. héten tartok, de az eredmény annyira kellemes, hogy biztosan fogom magam tartani az eddigiekhez. Egyszer csak a sejmes haj is megjelenik ;-) Majd beszámolok még róla.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése